954 kez okundu

Freehand de Karakter Renklendirme

10 10 954 kez okundu incelendi

Bu derste sizlere kendi çizdiğim karakteri bilgisayara aktardıktan sonra tekrar çizmeyi ve renklendirmeyi anlatacağım. Dersimizin sonunda karakterimiz hem vektörel olacak, hem de olabildiğince canlı bir hale gelecek.

Aşağıda kurşun kalemle çizdiğimfre bir karakter resmi bulunuyor. Bu derste bu çizimi siyah kontür çizgileri kullanmadan doğal ışık etkisiyle renklendirmeye ve boyut kazandırmaya çalışacağız.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler028.jpg

Yapacağımız çalışmada herhangi bir efekt yoktur. Sadece çizeceğiz ve doğru renkler kullanmaya çalışacağız. Artı olarak kullanacağımız tek tool Paste Contents Tool’udur. (Bu araç araç kutusunda varsayılan olarak yer almaz. Bu aracı Window > Toolbars > Customize kısmında yer alan Edit bölümünden ekleyebilirsiniz. Kısayolu Ctrl + Shift + V harfidir.)

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler031.jpg

Bu aracı gölgeleri çizimin içine yerleştirmek için kullanacağız. Kullanım yolu;
içine atmak istediğiniz şekli seçip Ctrl+X İle kesmek ve içine atacağınız şekli seçerek bu butona basmak.

Şimdi ilk olarak resmimizi tarayalım. Ben 1:1 çalıştığımdan 72 dpi kullandım. Çalışma 30×40 cm boyutlarında idi. Çalışmayı direkt olarak FreeHand İle açabilirsiniz.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler032.jpg

Gördüğünüz detaydaki gibi çizmeye üzerinden başlayabilirsiniz, ama bu sizin çizgileri seçip renklendirmenizi zorlaştırır. Renklendiğiniz alanın arkasını göremezsiniz ve düzeltme yapma şansınız azalır. En iyisi resmi Layer kısmından Background’a atmak ve Keyline olarak çalışmaktır. 8u şekilde çizgi kalınlığı nedeniyle birlenmeyen çizgileri daha rahat görürsünüz. Çizimi aşağıdaki şekilde devam ettirelim:

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler033.jpg

Yavaş yavaş çizdiğiniz alanları renklendirin. Benim karakterim bir peri masalı karakteri; kırmızı kurdelesi ve kırmızı yeleği var. Saç rengini de doğal bir renk değil de pembe olarak seçtim.

Gördüğünüz gibi hacimli görünebilmesi için çalışmamda gölgeler kullandım. Gölgeleri gardient ya da kontür çizgileri yerine anatonun 2 ton koyusu yada farklı renkten bir miktar katılmasıyla elde ettim.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler034.jpg

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler035.jpg

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler036.jpg

Çizmeye devam ediyoruz. Küpelerinde gördüğünüz gibi ışıltı için en parlak görünecek olan renk beyazı seçtim. Dudak üzerinde de parıltı için yuvarlak çok açık pembe var.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler037.jpg

Ellerdeki tırnaklan çizmek hoş görünmez her zaman. Yelekte ana kıvrımlar için koyu tonlar kullandım. Ve ilikler için metal etkisi olsun diye küpelerle aynı rengi seçtim.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler038.jpg

Evet, çizim ilerliyor, vücutta da aynı mantık geçerli. İki farklı koyu tonla daha hacimli yüzey elde ettim.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler039.jpg

Burada çalışmamın Keyline hali mevcut. Gördüğünüz gibi kimi yamuk gördüğünüz kısımlar ana çizimin arkasında kalmış. Görünmediğine göre gerisinin nasıl durduğunun önemi yoktur.

Çizim bittiğinde arkada resim olduğu için göremediğiniz birleşmeyen kısımlar olabilir. Arka resmi silip bunlan düzeltin.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler040.jpg

Çizimimiz bitti. Keyline haline baktığınızda bazı kısımların çizgilerinin görünmediğini fark edersiniz. Bazı kısımları Paste Contest Tool’uyla içine monte ettim. Bacaklara ve kollarda olduğu gibi.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler041.jpg

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler042.jpg

http://resim.sanalkurs.net/uploads/resimler043.jpg

Paylaş !

Yorum yap

Önceki yazıyı okuyun:
Grafik tasarımcı olmak…

Design sözcüğü Latince kökenli 'designare'den türemiştir; anlamı 'bir şeye işaret etmektir'. Tasarım bir problemin çözümü demektir. Tasarlamak ise; belirti bırakmak,...

Kapat
Barış Ozcan Facebook Sayfasi
Barış Ozcan Twitter