3.225 kez okundu

Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

10 10 3.225 kez okundu incelendi

İşlem sayısının sonucu kadar yukarıdan düşen elmaları sepetle toplayan cicican, doğru topladığı düşündüğü elmaları sorgulayarak doğru veya yanlış geri bildirim alır. Gelin bu oyunun yapmaya çalışalım

Bölüm – (1/2) Değişkenleri Tanıma

Eğitsel Oyun – Cicican Elma Toplamaca

Oyunun giriş sahnesi öğrenciye oyunu tanıtır ve motivasyonu arttırıcı sözler ile oyun oynamaya teşvik eder.

oyunGenel1 Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

Oyunun genel görüntüsü aşağıdaki gibidir. İlgi çekici renkler ile düşen elmaların bir karakter ile elindeki sepete düşmesini bekler. Topladığını düşününce sorgula butonuna basar ve geri bildirim alır. Her doğru yanıtında yukardaki çentik sayısı artar.

oyunGenel2 Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

Oyunu bitirdiğinde ise bitirdiğine dahil mesajı oyuncuya gösterip oyunu bitiririz. Resimdeki “ana menüye dön” mesajı başka oyunlarınız varsa oraya yönlendirebilirsiniz. Benim yaptığım oyunda senaryoya bağlı olması için ödül olarak “isim:” resimli kağıdı veriyordu. Sizde istediğiniz bir ödül verebilirsiniz.

oyunGenel3 Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

Şimdi oyunun kodlamasında kullanılacak değişkenlere geçelim. Oyunun resimlerine baktığımızda kafamızda belli değişkenler ve kontrol yapıları canlandığı dikkatimizi çekmiştir. Canlanmamışsa önemli değil şimdi göreceğiz. icon smile Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

Değişkenler ve Kontrol Yapıları :

1 - Timer sınıfından sureSay isimli bir nesne : Elmaların belli saniyede düşmesini sağlamak amacıyla kullanıyoruz.

2- Kütüphanemizde Elma diye kayıtlı bir movie clip : Kendi çizdiğimiz bir elma movie clip i “Elma” isminde linkage ediyoruz. Bu uygulama ile action script panelinde istediğimiz kadar elma oluşturup yok edebiliriz.

3- Elmalar isminde bir dizi : Oluşturduğumuz elmaları içinde tutan bir dizi oluşturuyoruz.

4- Bazı numaraları ve karakteri tutan değişkenler : Operatörleri, işlem sonuçlarını ve sayaçları tutan değişkenler oluşturuyoruz.

oyunGenel2 1 Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

Resimde gördükleriniz soldan;

5- Çentiklerin bulunduğu centik_mc: Her doğru elma toplama sonucunda siyah çentikler sırasıyla renk değiştiriyor.

centik Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

6- Cicican karakterinin elinde tuttuğu sepet_mc: Elmaları tutmaya yarayan sepetimiz cicican karakteri ile beraber hareket halindedir. cicicans_mc nin içinde sepet_mc olarak kayıtlıdır.

7- Ağaçlardan düşen elmalarımız için 2 numaralı maddeye tekrar göz atalım.

8- İşlemleri göstermeye yarayan sayi1_txt, sayi2_txt , karak_txt, sorgula_txt: İşlemlerin ilk sayısı için sayi1_txt e rastgele sayı aranıyor. Aynı şey sayi2_txt içinde geçerli. Sayıları küçük tutmaya çalıştık çünkü fazla elmayı beklemek öğrencileri sıkabilir. Hangi işlemin olacağını da karak_txt e rastgele olarak atanmasını sağlıyoruz. Sonucun doğru ya da yanlış olduğunu öğrenciye bildirmemiz içinde sorgula_txt e mesaj yazdırıyoruz.

9- Sepeti boşaltmamız için gereken sorgula_btn: Topladığımız elmaların işlemin sonucuyla doğru olup olmadığını bu butonla kontrol ediyoruz.

Oyunu oluşturmamız için gerekli değişkenler ve nesneler bunlar. Gerekli kontrol yapıları şimdi anlatmam bir anlam ifade etmeyecek ki zaten kafanızda oluşturmuşsunuzdur. Bölüm-1 in sonuna geldik. 2. bölümde videolu dersimizde görüşmek üzere..

Gelen aramalar :

Paylaş !
  • more Flash AS3 de eğitici oyun nasıl yapılır

Yoruma kapali.

Önceki yazıyı okuyun:
Flash AS3 de kronometre yapımı

ActionScript 3.0 ile Timer kullanarak kronometre yapımını öğreneceğiz. Öncelikle sahnemize Dynamic Text (Instance Name: sayac_txt) ve iki buton ekliyoruz. (Instance...

Kapat
Barış Ozcan Facebook Sayfasi
Barış Ozcan Twitter