4.370 kez okundu

3D Max Kullanımı Pencere Ve Kapı Boşluklarının Yapılması

10 10 4.370 kez okundu incelendi

Bu derste bidge, extrude, hide, line komutlarını kullanarak pencere ve kapı boşluklarının nasıl yapılabileceğini öğrenelim.

Daha önceki derslerin birinde pencere boşluğunu açmak için Boolean komutunu göstermiştik. Şimdi başka bir yoldan bu işlemi yapmaya çalışacağız.

Ön bilgi olarak Autocad programında çizilmiş bir projeyi kullanacağız. Ben projedeki gereksiz çizgileri sildim. Katman isimleri verdim. ( duvar, pencere, kapı, balkon katmanları) Bu katmanları kullanarak Polyline komutuyla tekrar çizdim.

Öncelikle File menüsü /İmport komutunu kullanarak Autocad projemizi max programının içine alıyoruz.
http://resim.sanalkurs.net/uploads/1_647.jpg

Gelen pencereden dosyayı seçiyoruz.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/2_555.jpg

Aç seçeneğinden sonra tekrar bir pencere gelecek, onu da onaylayıp, açılan görüntüyü inceliyoruz
.
http://resim.sanalkurs.net/uploads/3_473.jpg

Select by name butonuna basarak penceremizde bulunan obje isimlerimizi kontrol edebiliriz.
Mavi renkli çizgiler duvar çizgilerini, yeşil olan çizgiler pencere çizgilerini, sarı olanlar kapı çizgilerini, kırmızı olanlar ise balkon çizgilerini göstermektedir.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/4_375.jpg

Şimdi 3 boyuta geçirmek için tekrar üzerinden çizim yapmamız gerekecek. Bunun için Line komutunu alıyorum ve Snap 2,5 seçiliyken çizime başlıyorum. Çizimleri koparmadan kapalı alan oluşturacak şekilde seçiyorum. İlk ve son noktayı birleştirmeye kalktığınızda zaten ?close spline? uyarısı gelecektir. Bu gelmiyorsa kapalı alan oluşturmuyorsunuz demektir.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/6_252.jpg

Çiziminizi bitirdiğinizde aşağıdakine yakın bir çizim oluşmalı. Select by name komutuna tıkladığımda 12 ayrı spline objem oluşmuş bulunmaktadır.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/7_192.jpg

Listeden herhangi bir Line seçeneğini seçip CTRL tuşuna basarak diğer çizimleri de seçelim.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/8_153.jpg

Aşağıda top ve perspektif seçeneklerinde olduğu gibi seçim yapılmış olmalıdır.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/9_124.jpg

http://resim.sanalkurs.net/uploads/10_109.jpg

Daha sonra ekranda diğer katmanların yada çizimlerin görünmemesi için hide seçeneklerinden yardım alacağım.

Hide selection: seçili olanı gizler
Hide Unselected: seçili olmayanı gizler.
Unhide all: bütün gizli olanları ekrana geri getirir.
Unhide by name: İsim listesinden seçerek objeleri ekrana getirmemizi sağlar.

Kısa bilgiden sonra Hide Unselected diyerek diğer objelerin gizlenmesini sağlıyorum.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/11_88.jpg

Ve geriye 12 adet çizilmiş spline objelerim kalıyor. Bu spline objeler ayrı ayrı olduğundan işimi kolaylaştırmak için objeleri attach komutuyla birbirine ekleyeceğim.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/12_73.jpg

Herhangi objemi seçiyorum. Modify menüsüne tıklıyorum ve line alt komutlarından attach komutunu seçiyorum. Ve tek tek eklemek isteğim objelerin üstüne tıklayarak eklemelerimi yapıyorum. Ancak ben burada attach komutu yerine attach mult. Komutunu tercih ettim. Bu komuta tıkladığınızda karşınıza pencere çıkacak ve pencereden seçtiklerinizi birbirine ekleyecek. Ekranda sadece eklenecek objeler olduğundan listedeki bütün objeleri seçiyorum ve attach işlemini bitiriyorum.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/13_59.jpg

Atach işleminden sonra hepsi tek bir objeye dönüşecek.

Not: Autocad’de polyline ile tekrar çizdiğimi söylemiştim. polyline ile çizmek; şu ana kadar yaptığımız işlemleri kapsadığı için; import ettikten sonra duvar katmanını seçip extrude yapabilirdik. Autocad bilenler bu şekilde dosyalarını Autocad’de hazırlayıp max programında 3 boyut yapabilirler.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/14_49.jpg

Objemi seçiyorum. Extrude komutunu uyguluyorum. Benim projemin ölçeği 1/10 olduğundan ben ilk extrude değerini 7 verdim. Siz 70 , 700 , 0.7 gibi ölçeğinize göre değerler verebilirsiniz.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/15_43.jpg

Daha sonra objemi poly objeye çeviriyorum.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/16_38.jpg

Polygon alt seçeneklerini kullanarak üst yüzeylerini ctrl tuşuna basarak seçiyorum.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/17_30.jpg

Polygon alt komutlarından extrude kullanarak 15 birim daha yükseltiyorum. OK ile onaylıyorum

http://resim.sanalkurs.net/uploads/18_26.jpg

Tekrar extrude uygulayarak 6 birim yükseltiyorum. Toplam 28 birim yükseltmiş oldum. Mimari yapılarda taban ve tavan arası 280 cm olmasıdır.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/19_23.jpg

Perspective yazının üstünde sağ tuş yapıyorum ve gelen seçeneklerden ?edge faces? komutunu işaretliyorum

http://resim.sanalkurs.net/uploads/20_23.jpg

Bu komut hem katı model hem de onun tel kafes görüntüsüyle aynı anda işlem yapabilmemi sağlayacaktır.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/21_28.jpg

Belli bir noktaya yaklaşıyorum. Polygon seçiliyken resimdeki gibi yüzeyleri seçiyorum.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/22_31.jpg

Arc rotate komutuyla diğer yöne çeviriyorum. Karşısındaki kenarları da seçiyorum.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/23_21.jpg

4 yüzey de seçili olmalıdır.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/24_17.jpg

Polygon alt komutlarından Bridge (köprü) komutunu kullanarak seçili yüzeyleri birbirine bağlayacağız.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/25_17.jpg

Komuta tıkladığınızda aşağıdaki gibi birleşme meydana gelecektir.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/26_11.jpg

Aynı işlemi bir daha yapıyoruz. Yalnız daha önceki seçimden çıkmanız gerekiyor. Boş bir yere tıklayın. Bu sefer iç kısımdan bir kapı yapağız kapının sadece üst kısmının bağlanması yeterlidir. Bu yüzden üstleri seçip bridge komutunu uygulayacağız.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/27_12.jpg

http://resim.sanalkurs.net/uploads/28_11.jpg

Diğer boşlukları da birleştirdiğinizde aşağıdaki gibi bir yapı meydana gelecektir.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/29_11.jpg

Daha sonra line komutu ile zemini ve tavanı çiziyoruz.

http://resim.sanalkurs.net/uploads/31_14.jpg

Boşluklara pencere ve kapıları yerleştirdiğinizde eviniz bitmiş olacak. İçersine de eşya (Tefriş) koyarsanız daha şık duracaktır.

Gelen aramalar :

Paylaş !

Yoruma kapali.

Önceki yazıyı okuyun:
3D Max Komutlarının Anlamları

Bu yazıda 3D Max'te hangi komutun ne manaya geldiğini Türkçe'ye çevirmeye çalıştım. Yeni başlayan arkadaşlarımız için faydalı olacağı düşüncesindeyim.

Kapat
Barış Ozcan Facebook Sayfasi
Barış Ozcan Twitter